ОБЕРІТЬ ПОТРІБНУ МОВУ

Ukrainian English French German Turkish

Екватор Global Money Week

20 березня 2025 року в рамках екватору заходів до Всесвітнього тижня грошей (Global Money Week) здобувачі економічного факультету ХДАЕУ, за активного сприяння кафедри підприємництва, обліку та фінансів, мали змогу долучитися до ще одного пізнавального та надзвичайно насиченого дня від Національного банку України.

Віртуальна екскурсія "Жіночий світ монети" від Музею грошей Національного банку України відкрила здобувачам нові аспекти у вивченні фінансів через призму історії. Учасники дізналися про походження слова "монета" та його зв'язок із римською богинею Юноною Монетою. Особливий інтерес викликали монети, присвячені дружинам імператорів, символи державності, стабільності та національної ідентичності, а також жіночі образи як уособлення свободи.

Здобувачі вищої освіти мали змогу простежити зміну образу королеви Єлизавети II на монетах Великої Британії, а також ознайомилися з українськими дукачами як символами багатства та національного колориту. Не менш цікавою стала розповідь про фамільні, весільні монети та сучасні монети, які відображають роль жінки в суспільстві. Назавершення екскурсії спікер Андрій Бойко-Гагарін продемонстрував учасникам унікальну серією "Видатні українки".

Другу частину заходу провела Анна Нестеренко – координаторка Національного проєкту з медіаграмотності "Фільтр". У своїй лекції «Як алгоритми, інфлюенсери та штучний інтелект впливають на нашу інформаційну реальність? вона розкрила такі питання: принципи роботи алгоритмів соціальних мереж та їхній вплив на користувачів; визначила роль інфлюенсерів у медіаполі, та проаналізувала, як блогери та лідери думок впливають на громадську думку; дала оцінку як потрібно використовувати штучний інтелект у сфері медіаграмотності, та окреслила які можливості та загрози використання ШІ в інформаційному просторі. Крім того акцентувала увагу, як Facebook  впливає на світогляд молоді через поширення новин, соціальних ініціатив, але водночас є джерелом фейкової інформації та маніпуляцій. TikTok – формує швидкоплинне сприйняття інформації, впливає на самооцінку через ідеалізовані образи, але також може бути освітнім інструментом. Instagram – сприяє самовираженню та творчості, проте створює нереалістичні стандарти зовнішності й успіху, що може негативно впливати на психічне здоров'я молоді.

Спікерка дала практичні поради як можна позбавитися від російського контенту в стрічці, практичні рекомендації щодо налаштування інформаційного середовища та окреслила питання, як ШІ може допомагати медіаграмотності та способи використання штучного інтелекту для перевірки фактів і боротьби з дезінформацією.

Окрім теоретичної частини, здобувачі мали можливість на практичному кейсі розрізняти реальні фотографії та зображення, створені штучним інтелектом, що допомогло  здобувачам краще зрозуміти механізми дезінформації та покращити навички критичного мислення.

Завдяки цим заходам здобувачі отримали: нові знання з нумізматики та історії грошей; глибше розуміння ролі жінки в економічній історії; актуальні навички критичного мислення; інструменти медіаграмотності для повсякденного життя.

 

Здобувачі вищої освіти економічного факультету  висловлюють щиру подяку спікерам за їх внесок у підвищення рівня медіаграмотності та цікаву інтерактивну подачу матеріалу. Такі заходи ще раз доводять, що навчання може бути сучасним, актуальним і захоплюючим, коли теорія поєднується з реальними викликами та практичними кейсами. Кафедра підприємництва, обліку та фінансів послідовно реалізує практико-орієнтований підхід, залучаючи здобувачів до заходів, які поєднують академічні знання з актуальними практиками та викликами сучасності.