ОБЕРІТЬ ПОТРІБНУ МОВУ

Ukrainian English French German Turkish

Ознайомча та навчальна практика для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня ХДАЕУ

26 травня 2025 року на агрономічному факультеті й факультеті рибного господарства та природокористування відбулося заняття в межах ознайомчої та навчальної практики для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Захід проходив у змішаному форматі для студентів спеціальностей: 201 Агрономія, 202 Захист і карантин рослин, 203 Садівництво, плодоовочівництво та виноградарство, 205 Лісове господарство, 206 Садово-паркове господарство.

Ознайомча практика з ботаніки націлена на те, щоб здобувачі вищої освіти оволоділи основами методики польового збирання рослин, навчилися користуватися ботанічними визначниками для ідентифікації видів та опанували основні прийоми гербаризації (сушіння, пресування, монтування та етикетування зразків). Але, зважаючи на дію військового стану в Україні, викладачі наголосили на необхідності дотримання правил техніки безпеки – замість польового збору рослин, студенти можуть ознайомлюватися з процесом гербаризації через відеоматеріали, віртуальні екскурсії та інші дистанційні ресурси (google клас, інтерактивні платформи iNaturalist, UkrBIN, Природа України тощо).

Метою заходу, який проводили професор кафедри ботаніки та захисту рослин Олена МАРКОВСЬКА та доцент кафедри лісового та садово-паркового господарства Тетяна БОЙКО, було формування у здобувачів компетентностей проведення натурних обстежень природних і штучних фітоценозів, а також формування демонстраційного навчального гербарію.

Гербарій – це науково оформлена колекція пресованих, висушених і змонтованих рослинних зразків, упорядкована за певною системою класифікації.

Основна мета гербаризації  –  довготривале збереження рослинного матеріалу з повною фіксацією його морфологічних характеристик та інформації про місце збирання й умови зростання.

Викладачами було наголошено, що студенти можуть створювати гербарні колекції сільськогосподарських, декоративних рослин та лісових культур на різних стадіях розвитку та у різних умовах вирощування; зразки хвороб рослин і їх шкідників; колекції сортів зернових, бобових, кормових, медоносних і декоративних рослин, а також шкодочинних (бур’янів, отруйних рослин-паразитів тощо).

Було розглянуто роль гербарію для навчання та розвитку ботанічної науки, з’ясовано його незамінність при дослідженні систематики рослин, адже гербарні колекції є своєрідною основою для всебічного вивчення флори певних територій.

Автор: Тетяна БОЙКО