ОБЕРІТЬ ПОТРІБНУ МОВУ

Ukrainian English French German Turkish

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ: ВІДПОВІДІ НА ВАЖЛИВІ ПИТАННЯ

Квітневий дайджест новин

Біолого-технологічного факультету 

На період карантину навчальний процес у Херсонському державному аграрно-економічному університеті повністю перейшов у дистанційний режим. Найважливіші актуальні питання для викладачів універистету та студентів можна вкзати наступні.

1. Чи є загальний алгоритм для дистанційного проведення пар?

Алгоритм такий самий, як і під час звичайного навчання. Викладач комунікує зі своїми студентами онлайн, інформує про розміщення лекційного матеріалу, дає завдання, визначає дедлайни, оцінює роботу студентів.

2. Через які інструменти має проходити взаємодія?

В універиситеті діє  загальноуніверситетська система, що функціонує як сховище навчально-методичних матеріалів. Там є електронні кабінети, в яких студенти отримують доступ до відповідних матеріалів та можуть комунікувати з викладачем. До того ж, ані викладачі, ані студенти не обмежені у використанні будь-яких інших платформ. Зокрема, викладачам, які раніше пройшли відповідне підвищення кваліфікації, також рекомендовано використовувати платформу Moodle для організації дистанційного навчання. Студенти й викладачі можуть проводити скайп-конференції, вмкористовуючи програму ZOOM, яку, напевно, вже осовоїли і студенти і викладачі універистету;  виконувати завдання і просто пересилати файл викладачу на електронну пошту, спілкуватися у чатах тощо.

3. Що робити з парами, які неможливо відпрацювати онлайн: наприклад, лабораторні роботи, які можна проводити лише у лабораторіях університету?

Викладачі зважають на складну ситуацію, що склалася в країні та світі, а отже, їхня робота спрямована на те, щоб максимально забезпечити навчальний процес.

Щодо пар, які можливо провести лише на території університету: найближчим часом кафедри впорядкують інформацію щодо дистанційного навчання за кафедральними дисциплінами. За кожною дисципліною має бути сформульовано план дистанційного навчання, надано матеріали для опанування теоретичного матеріалу (відеолекції, підручники, методичні посібники), питання для самоперевірки, задачі, умови й час здавання лабораторних робіт, форми контролю. Зважаючи на непередбачувану ситуацію у зв'язку з коронавірусом, закликаємо студентів просто дочекатися відповідних рішень.

4. Атестація: як можливості проходити  її дистанційно?

Атестація — це поточний контроль роботи викладачів та студентів за тим, як виконується навчальний план. Саме з такою метою проводяться проміжні атестації в семестрах. Введення карантину призведе до коригування способів здійснення навчання і підходів до виставлення атестацій. Викладачі мають пояснити студентам, як саме команда «викладач-студент» діятиме в умовах, що виникли. Якщо викладачі не оголосили правила, студенти можуть звертатися до завідувача кафедри.

5. Як відбувається навчальний процес здобувачів другої вищої освіти?

Карантин ніяк не вплинув на студентів, які отримують другу вищу освіту, оскільки це заочна форма навчання. Зимова сесія пройшла, наступна відбувається вже влітку. Нині можливо розроблення пакету організаційних заходів для запровадження дистанційного навчання на майбутнє.

6. Як працююмуть підготовчі курси?

Навчання на підготовчих курсах проводиться через платформу підтримки дистанційного навчання Moodle. Платформа для навчання, яка надає викладачам, учням та адміністраторам дуже розвинутий набір інструментів для комп'ютеризованого навчання, в тому числі дистанційного.

7. Чи легко адаптуватися до дистанційного навчання?

Звичайно, карантин був для всіх несподіванкою, але викладачі адаптувались до цього оперативно і відразу продовжили навчання. До дистанційного навчання адаптуватися дуже легко, різниці навіть не відчувалось, адже навантаження не змінилось. Проте з’явився вільний графік, навчатись стало набагато приємніше і зручніше, адже є можливість вивчати матеріал, коли зручно. Навіть навчатись можна швидше, бо вдома набагато легше сконцентруватись.

Спробуємо запитати наших студентів, яка їх думка про дистанційне навчання.

1. Які маєте побажання для викладачів?

На нашу думку, викладачі проводять навчання на високому рівні. Якщо у нас є питання, ми завжди можемо зв’язатися з викладачем. Вони пояснюють нам новий матеріал, надсилають лекції і практичні. У нас є дедлайни, ми пишемо доповіді. Тобто всі беруть активну участь у навчанні. Тому ми вважаємо, що вся робота спрямована  на цікаве і продуктивне навчання.

 2. Скільки часу в день йде на самостійне навчання?

На навчання виділяється приблизно 4-6 годин в день. Звичайно, іноді ми робимо собі вихідні, але на наступний день доводиться виділяти більше часу на навчання.

3. Чи вдається під час карантину (займатися спортом, готуватися до олімпіади, читати книжки)?

Так, з’явилось більше часу для себе, більше часу на тренування,  читання книжок; є можливість, допомагати батькам та більше часу провести разом із сім’єю.

Взагалі дистанційне навчання виявилось досить зручним у використанні. Cпершу всі думали, це будуть канікули і ніхто не буде нічого робити. Проте наполегливість викладачів спланувала нашу роботу вдома. Тому, що дистанційне навчання теж приносить користь. Ми маємо вільний графік, але все ж активно навчаємося. А вимогливість викладачів   - мотивація до роботи.

Тому, побажаємо нашим студентам терпіння, бадьорості духу, витримки, адже все-таки, їм нелегко у цей інформаційний, і досить непростий час!

Автор: доцент кафедри ТВПТ Панкєєв С.П.(за редакцією Кривий В.В. Прес-центр БТФ) (29.04.2020)