ОБЕРІТЬ ПОТРІБНУ МОВУ

Ukrainian English French German Turkish

Перші «занурення» в науку

Як свідчать багаторічні висновки соціологічних досліджень щодо пріоритетів українського студентства, переважна більшість із них сприймає навчальну п’ятирічку в університетах, як виключно напружену, змістовну дорогу до заповідного диплома. Однак, хай і невеликі відсотки нинішніх здобувачів вищої освіти, та все ж мають значно амбітніші плани. Зокрема і ті, котрі прагнуть здолати цей життєвий відрізок вдумливо, поглиблено, як частину широкої наукової магістралі, яка цілком може стати для них доленосним вибором і улюбленою творчою справою в перспективі.

У студентів Херсонського державного аграрного університету нині є широкі можливості пройти тестові випробування на потенційну спроможність до наукової роботи, отримати не лише поглиблені знання, але й індивідуальні консультації та практичну допомогу в перших, ще несміливих, наукових пошуках. Реально підтримати початківців-дослідників допомагає структурована система наукових гуртків, які протягом багатьох років відкрили десятки талантів із різних факультетів за різними спеціальностями.

 

Серед тих, хто успішно реалізує цей освітній проект, - і викладацький склад кафедри публічного управління та адміністрування економічного факультету. Фактично з чистого аркуша (адже, окрім старшокурсників, в активі гуртківців - і новачки-першокурсники), з перших навчальних місяців  в університеті формуються характери вдумливих, сумлінних майбутніх аналітиків та практиків у сферах державного управління та місцевого самоврядування. Зокрема, доволі велика група зголосилася взятися за дослідницькі розробки за курсом наукового гуртка «Публічне управління та адміністрування в умовах децентралізації влади» (керівник – Олена Михайлівна Вольська, доктор наук із державного управління, професор кафедри).

Погодьтеся: тематика для новачків-студентів, доволі не з легких.

- Так, - зголошується Олена Михайлівна. - Однак наша кафедра так вирішила: чим раніше розпочнемо реальне «занурення» в науку, тим більше розкриємо талантів.

І це стало своєрідним педагогічним кредо для спеціалістів кафедри. Заняття в наукових гуртках проходять в інтерактивному форматі. У пріоритеті викладацьких методик – акцентуація на актуальності обраної тематики кожного студента, реальна практична допомога на всіх етапах наукового дослідження. Зокрема, орієнтація на подетальні індивідуальні консультації щодо добору фактажу, аналізу законодавчих основ, статистики, технологій написання кожного розділу наукової роботи. А ще - діалогічність, відкритість, легкість у спілкуванні і постійна пересторога-нагадування: жодних спроб вдатися до плагіату…

Безперечно, такий навчальний стиль студенти сприймають легко, миттю орієнтуються, чітко визначаються у методах добору необхідної літератури, статистичних даних та фактажу з конкретних територіальних громад, на базі яких аналізуватимуть вже здобуті досягнення місцевих органів самоврядування і окреслять нагальні завдання на перспективу.

Нині в майбутніх учених – гаряча пора: на часі - зимова сесія. Але вони не робитимуть паузи в наукових пошуках навіть в екзаменаційний час. Наука не терпить призупинення пошуку. Ця порада їхнього наукового куратора Олени Михайлівни Вольської стала особистісним кредо для майбутніх дослідників у такій доволі новій галузі як державне управління та адміністрування різних рівнів влади.

Та чи варто дивуватися такому вибору студентів ХДАУ ще з перших років університетського навчання?

- Та ні, - пояснюють новачки. – Нас є кому добре, цікаво навчати. Нам є на кого на кого рівнятися…

 

На знімках : Фрагменти невимушених діалогів за курсом наукового гуртка «Публічне управління та адміністрування в умовах децентралізації влади»

Автор: Любов Русалкіна, член Національної спілки журналістів України