ОБЕРІТЬ ПОТРІБНУ МОВУ

Ukrainian English French German Turkish

Модель сучасної відкритої освіти створюють на економічному факультеті ХДАУ: кафедра професійної освіти

Як віднайти модель сучасної відкритої освіти, що відповідає сучасним потребам фахівця, об’єктивним процесам розвитку суспільства й, відповідно, процесам інтеграції, демократизації й інформатизації освіти? - Про це нині точаться численні міждисциплінарні дискусії серед викладачів економічного факультету ХДАУ, слушно порушені кафедрою професійної освіти.

Серед сучасних освітніх технологій – дистанційне навчання, що підтримує і забезпечує реалізацію відкритого освітнього процесу.

До послуг співпраці викладача й студента нині – сучасні освітні засоби: IT-арена (навчальний сайт з IT), Moodle (об'єктно-орієнтоване динамічне навчальне середовище), lCloud («навчальна хмара»).

Практика педагогічної роботи в ХДАУ свідчить, що найоптимальнішою системою електронного навчання є віртуальне навчальне середовище Moodle. Це підтверджується і педагогічними розвідками викладачів професійної освіти Дубовик Л. П. і Дробітька А.І. у галузі теорії й методики професійного навчання у межах ініціативної наукової тематики кафедри «Професійна освіта як складова системи вищої освіти України» (0119U101641).

Так, веб-середовище Moodle ХДАУ (http://dspace.ksau.kherson.ua:8888/) доповнилося новими матеріалами з важливих соціально-гуманітарних дисциплін: «Філософія», «Біофілософія», «Філософські проблеми біології», «Історія суспільства, державності та господарства України», «Соціологія», «Політологія», «Етика ділових стосунків», «Культура усного професійного мовлення», «Проектування професійної діяльності та підготовки фахівців», «Психологія управління» й ін.

Основною підтримкою в організації інтернет-освіти та дистанційного навчання студентів-економістів ХДАУ під час карантину, беззаперечно, є електронні навчальні курси, які, на тверде переконання доцента Варнавської І.В., вимагають  доповнення презентаціями та додатковим відеоконтентом з метою поглиблення теоретичних знань майбутніх фахівців.

Доцент Варнавська І. В. активно долучає магістрів економічного факультету зі спеціальності 015 «Професійна освіта (Економіка)» до написання наукових робіт через інтерент-спілкування: початком такої наукової роботи на кафедрі стала стаття «Комунікативні навички як фактор успішності навчальної діяльності студентів» у співавторстві зі добувачем вищої освіти другого (магістерського) рівня Ротаєнко О.В.   У вищій економічній освіті на часі є проведення інноваційних лекцій. Викладачі кафедри професійної освіти для дистанційного навчання обирають «випереджувальні» лекції. Сутність таких занять полягає в тому, що на першому занятті студентам дається завдання самостійно підготувати наступну лекцію. Уже  починаючи з другої лекції,  створюються сприятливі умови не для простої подачі навчального матеріалу (розповіді), а для обговорення зі студентською аудиторією нової теми, поглиблення цього матеріалу за допомогою діалогів і дискусії, що визначаються самими студентами. Так, проф. Берегова Г.Д. проводить випереджувальні скайп-лекції з філософії для студентів усіх факультетів університету. А для магістрів – пропонує їх обговорення  та дискусії у сучасній віртуальній конференц-залі сервісу Zoom – міжнародної платформи для онлайн-занять.

Професор Черемісін О.В. завантажує на платформу Dspace власні наукові статті для використання в навчальному процесі здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня. Прагне, щоб вони звикали до наукової роботи і щоб це стало стимулом для їхніх власних наукових пошуків. Результатом цього підходу стало бажання студентки 1 курсу  Лисак Тетяни написати власну наукову роботу з теми «Великоолександрівський район у часи Другої світової війни: теорія повсякденності».

Дискусії про використання мобільних пристроїв у навчанні загалом і дистанційному зокрема точаться давно. Мобільне навчання, що є особливо важливим і необхідним в умовах карантину, проходить незалежно від місця й часу знаходження студента. За допомогою мобільних пристроїв студенти  отримують доступ до освітніх ресурсів, зв'язуються з іншими користувачами, створюють контент поза межами навчальної аудиторії.

Викладачі кафедри професійної освіти економічного факультету ХДАУ активно спілкуються зі студентами через мобільні додатки. Особливо активне дистанційне навчання відбувається у спеціально створених групах через месенджер Viber: подання завдань до практичних занять, рекомендації, консультування, живе спілкування. Тут же відбувається і зворотний зв'язок зі студентами.

Так під час карантину викладачі кафедри професійної освіти разом зі студентами шукають та обговорюють інші форми й засоби для здобуття якісних теоретичних знань і практичних навичок, не порушуючи графіку освітнього процесу майбутніх фахівців.

Автор: доц. Варнавська І..В. (30.03.2020)